Dla beneficjenta
Wydawanie opinii w zakresie możliwości zmiany umowy - informacje
Informujemy, że pismo dotyczące wyrażenia opinii w zakresie możliwości zmiany umowy o przyznaniu pomocy zawartej przez Beneficjenta z Zarządem Województwa Mazowieckiego należy kierować do Rady LGD Zielone Mosty Narwi, Al. Jana Pawła II 1, 06-121-Pokrzywnica. Pismo w tej sprawie należy składać w Biurze LGD Zielone Mosty Narwi w Pokrzywnicy.
W piśmie należy wskazać numer i datę umowy o przyznanie pomocy, zakres zmiany umowy, oraz podać dane wniosku o przyznanie pomocy którego dotyczy umowa (nr wniosku: ZMN.0720 -….; tytuł operacji:…..) oraz dane Beneficjenta.
Prosimy o dołączenie do pisma kopii pierwszej strony umowy o przyznaniu pomocy oraz kopii tych stron umowy, na których znajdują się zapisy do zmiany.
W przypadku zmiany zakresu rzeczowo-finansowego operacji (np. zmiana planowanego do zakupu sprzętu, maszyn, urządzeń) należy do pisma dołączyć uaktualniony wniosek i biznesplan.
Wydając opinię Rada dokonuje analizy wpływu zmiany na zgodność operacji z LSR oraz lokalnych kryteriów wyboru oraz zakresem tematycznym, a także operacja spełnia minimum punktowe warunkujące wybór operacji, o którym mowa w art.21 ust. 6 pkt 2 ustawy o RLKS oraz nadal mieści się w limicie środków podanym w ogłoszeniu naboru wniosków o przyznanie pomocy. Jeżeli planowana zmiana umowy nie wpływa na dokonaną w momencie wyboru operacji ocenę, Rada wydaję pozytywną opinię podejmując uchwałę w zakresie możliwości dokonania zmiany umowy. Jeśli planowana zmiana powodowałaby, że operacja nie zostałaby wybrana przez LGD do finansowania, Rada dokonuje ponownej oceny zmienionego zakresu operacji pod kątem zgodności w LSR oraz lokalnymi kryteriami wyboru operacji, podejmując uchwałę potwierdzającą brak zgody na zmianę umowy.
Przykład pisma - opinia o zmianę terminu
Przykład pisma - opinia o zmianę zakresu rzeczowo-finansowego